Titta en långlång vinter

Trots att vi fått åka på semester så känns den här vintern superlång. Människor frågar oss hur vi orkar renovera ett helt hus och just nu kan jag säga att jag är trött på kylan (och jo, vi har fått in värme i huset). Jag är trött på putsbruk, murbruk, fogbruk, ja, trött på allt som är grått och kletigt. Fast jag börjar bli riktigt duktig och kanske kan jag extraknäcka som murare (om jag inte spyr bara av synen av murbruk…).

Tack och lov gjorde vi en rejäl omgång matlådor i december vilket gjort livet i huset enklare för ett kallt och mörkt källarkök mitt i vintern är ingen hit och det är kalltkallt på toaletten. Men snart är det vår, fyra veckor kvar var det någon som sa (!?). Tack och lov att huset ligger i Skåne och inte i Norrland!

Men snart kommer solen fram igen, snart får huset ännu mer isolering, snart behöver vi inte underställ och någon gång blir vi klara. Men just känns det lite som Volvos senaste reklam, Vintersaga. Kallt, rått men ändå lite mysigt.

Kommentera

