Titta husprogram på TV

Igår såg jag både Drömkåken och Hustoppen på TV. Drömkåken är ett nytt program där fyra par tävlar om att inreda hus på bästa sätt. Enbart ett av paren hade någon direkt hantverkarvana så när de steg in och väggarna bestod av isolering ytterst stod de lite handfallna. När byggledaren gick igenom vad de skulle tänka på så insåg jag hur mycket jag har lärt mig hittills i vårt husprojekt. Full förståelse för alla parens rynkade pannor när byggledaren pratade storlekar på reglar, gles, OSB med mera men numera kan jag. Minns inte alltid alla standardmått på reglar men vet minsann vad både gles och OSB är.

http---webapi.tv4play.se-article-grid-52459047c45948c2b8000009-ForeCopparstad1.jpg-1

Bild från Drömkåken. Själv längtar jag till vårt hus mer ser ut som det här för det är bättre än hur det ser ut nu. Isolering snart!

Kommentera

