Titta takmålningar, nej

Imorse var jag på frukostseminarium på Moll Wendéns advokatbyrå i Malmö. I gamla lokaler vid Stortorget fanns imponerande höjder på dörrar, takmålningar, inskriptioner och trädetaljer så det stod härliga till. Idag ser jag också att Sköna Hem listat 35 unika boenden som är till salu just nu. Genast känns inte vårt blivande hem så speciellt. Där blir det inga blå tak, ingen enormt pampig entré ingen vinkällare i en bergvägg (tyvärr) och inga enorma växthus (än…). Men tur är väl det, tänker jag. Bild

Jag tänker mig mer något åt detta hållet, från H&M. Enkelhet. Fast det är lite för mycket betongkänsla i väggen och golvet tror jag.

 

 

Kommentera

