Titta rena kläder

Imorgon ska jag njuta lite extra av mina kläder för det är jag värd med tanke på allt besvär de har utsatt mig för. Att få ihop livet just nu är mer pussel än vanligt. I sommar har vi tvättat i huset (ja, det finns tvättmaskin i källaren) och så har vi hängt tvätten ute. I förra veckan insåg vi att vi snart inte hade några rena kläder så vi släpade med oss mycket tvätt till huset och i lördags körde jag tre maskiner tvätt och sen hängde jag ut dem. Klockan 18 på kvällen skulle vi åka mot mina föräldrar men då var tvätten inte torr och väderprognosen lovade regn. Vi försökte helt enkelt lyfta in tvättvindan i ladan men det var inte helt lätt att hitta en plats där den kunde stå och tvätten hann bli lite mindre ren på vägen. Sedan stod den i ladan och nästa dag verkade den inte heller helt torr, det kan ha berott på temperaturen eller luftfuktigheten av söndagens regn. 

På söndagen eldade jag i eldningstunnan så vi slipper köra till tippen med varje brädbit. Eftersom det regnade så var veden fuktig och det blir rätt mycket rök när man eldar med fuktig ved. Så mycket att det spred sig till ladan som tyvärr stod öppen och tvätten så fick tvätten extra ”doft” också. Ikväll har jag alltså tvättat om tvätten. Som sagt, morgondagens, rena, kläder ska jag njuta lite extra av.  

Bild

Vårt hus bjuder på fantastiskt utsikt och fantastiska solnedgångar. Även om denna har justerats litegrann för att riktigt framhäva kontrasterna. 

 

Kommentera

