Titta en fejkad mäklarbyrå?

Min teori är att Elers & Ekström inte finns på riktigt. Surfa runt lite på deras hemsida och döm själva och kika in lite på detta extraordinära boende. Västkusten?

Förutom orimligheten i att det helt saknas bilder utifrån på en fastighet som säljs för 103 miljoner så finns det några andra saker som drar uppmärksamheten till sig: rumsformerna stämmer inte överens med ritningen, tvättmaskinerna har myntfack, kanterna på vattenrutschkanan (!) verkar ojämna och varför skulle man valt en gul vattenrutschkana när övrig inredning går i marmor, vitt och beige?

Efter att ha googlat namnen Elerts och Ekström kan jag konstatera att det finns två anställda på Kings reklambyrå med rätt efternamn. Med hjälp av Twittervänner konstateras att domänen är registret av en Sofia på King reklambyrå. En av Kings kunder är Svenska spel. Är drömvinsten uppe i 103 miljoner kanske?

Uppdatering 2013-07-31: Ser annonsen på fler och fler ställen. Tydligen ligger den som reklam på Hemnet. Ni kan roa er med att sätta ihop de olika våningsplanen till ett hus. Titta en människa? Kan också konstatera att drömvinsten just är 103 MSEK.

2013-07-31 13-37-38

Jag undrar jag om vattenrutschkanan går rakt ut i havet kanske eller var blir den annars av? Men framförallt undrar jag vad nästa steg är?

Uppdatering 2013-07-31 23:10: Ser att även byggahus.se nu har plockat upp det till ett blogginlägg och i en kommentar kan man läsa att om man gör en intresseanmälan får man följande svar:

Hej,Välkommen som intressent för denna spektakulära fastighet vid havet med utsikt åt alla väderstreck – det perfekta boendet för dig som vinner på Lotto med Joker denna vecka.
Drömvinsten är just nu ca 103 miljoner.
Spela här, http://www.svenskaspel.se/lotto !
Vänliga hälsningar,
Elers & Ekström Fastighetsmäklare
Svenska Spel / Lotto

Kan inte undgå att tänka att Svenska spel och King missar chansen att sälja in det egentliga syftet merparten av alla som kikar på annonsen, för hur stor andel hör egentligen av sig? Jag har idag sett flera Twitterinlägg där människor tagit annonsen på allvar och de verkar inte ha skickat in en intresseanmälan. Kunde man inte fått samma effekt med en länk för mer information kanske? Eller gjort en uppföljning i print eller annonstavlor lite senare?

BildBildBildBildBild

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: