Där kom den, tröttheten

Jag hade väntat mig att vara mer sliten vid det här laget. Jag hade väntat mig arbetsdagar som gick segt på grund av längtan till huset. Jag hade väntat mig riktigt sega måndagsmorgnar men hittills har det gått enklare än vad jag hade trott. Jag gillar omväxling och mår bra av det så hittills har det känts bra att kunna fokusera på jobbet på vardagarna och ha husfokus kvällar och helger och så har vi försökt planera in pauser.

Men i måndags morse slog det till. Det kan bero på att förra jobbveckan var intensiv, att vi var på en trevlig trettioårs- och avskedsfest i lördags och att vi steg upp hyfsat tidigt för att renovera i söndags och sen lite valborgsfirande på det. Så nu blir det till att försöka komma i säng i tid resten av veckan.

Kommentera

